17 Haz 2016

YALNIZ


                                             
                        boşluğu  aldatan  uğultu  ıssızlığı  evrenin,
                        biliyorum, bir  avuç  dumanı  tüten  sevinç,
                        ertelenmiş  günler  ve  hep  umutlu  bekleyiş…
                        yok  oluşa  direnen  uzun  soluklu  sözcükler,
                        yelelerinde  küskün  çocuklar, acemi  düşler…  

                        gidiyorum  şiir,  köksüz  bir  ağaç  gibi,
                        çölü  arayan  akrebin  hasım  boğumlarıyla,
                        mağarada  ölümü  bekleyen  filler  kadar  dingin,
                        tökezleyip de  hayatı  kırılmış  bir  atın,
                        kuşları  izleyen  gözlerinde  gidiyorum.

                        güneşi  kararmış  gezegenlerin  yalnızlığı,
                        akordeon  ezgisiyle  beklenen  mutlak  son.
                        çığlık  çığlığa  ceviz  toplayan  çocuklar,
                        yağmurlardan  sonra  belleğe  işleyen  koku,
                        topraktan  uç  vermiş  kaygısız  anılar…

                        gidiyorum  şiir,  ağaçsız  bir  güz  gibi,
                        dökülen  imgelerin  çürük  tohumlarıyla,
                        unutuş  ilmeklemiş  sevgililer  gibi  dingin,
                        vurulup  da  kana  şaşırmış  bir  serçenin
                        kanadında  titreyen  gökyüzüyle  gidiyorum.

                        tükendikçe  şiire  kesen  sinsi  safra,
                        kayba  sefer  eyleyen  sözcüklerle  gidiyorum.
                                             
                                                                          Murathan ÇARBOĞA
                                                                                                   2010


Hiç yorum yok: