16 Kas 2016

UNUTUŞ ALDANMAKTIR

                                     “Ben  seni  çoktan  unuttum;
                                      Sen  de  unuttun  mu, dön geri bak.”
                                                            Cahit KÜLEBİ
                

          Güz, kurumuş  bir  çiçek  gibi
            Saçlarında  duruyor  hâlâ.
            Kalbimden  çığlık  çığlığa
            Uçuşan  kuşları  hatırla.

            Gençliğim şimdi  bir  hayal  kadar  uzak,
            Hangi  mevsimde  kaldı  aşk?
            Dön  geri  bak.

            Rüzgarı  giyindim, yağmura  sarıldım,
            Taşlanmış  kıssalardan  geçtim
            Yetim  bir  aşkla.

            Çöllerde  kaybettim  şaşkın  zamanı.
            Gözyaşlarımdan  kardığım  âsâ
            Aktı,  kumların  kadim  susuzluğuna.

           
            Kalbim, unutulmuş  bir  nar  gibi
            Dalında   kuruyor  hâlâ.
            Sesimden  sözcük  sözcük
            Dökülen  gülleri  hatırla.

            Sevincim şimdi  bir  serap  kadar  uzak,
            Hangi bahçede soldu aşk?
            Dön geri bak.

            Dağlara  dayandım, suyu  çağırdım,
            Yalçın  kayalıkları  deldim
            Yaralı  bir  âhla.

            Semada  kaybettim  simurgun  sabrını.
            Güllerden  sardığım  yara
            Kondu,  kalbimin  kara  otağına.

            Keder, bir nefeslik  kelebek  gibi
            Avcunda  titriyor  hâlâ.
            Şiirimi  uğrun  uğrun
            Terk  eden  ümidi  hatırla.

            Vuslat  şimdi  bir  umman  kadar  uzak,
            Hangi  suya  düştü  aşk,
            Dön  geri  bak.
           
           
            İhaneti  tanıdım, kuyulara bağırdım,
            Yakup’un  gözlerinden  baktım 
            Hasretin  karanlığına.

            Dağılmış  bahçelerde  okudum  son  divânı.
            Güzden  sökülen  elifba
            Küle  kesti  aşkın  ve  şiirin  yokluğunda.

            Sen  beni  çoktan  unuttun;
            Unutuş  aldanmaktır,  dön  geri  bak.

                                                  MURATHAN  ÇARBOĞA

*Temren Şiir ve Yazın Dergisi- Sayı:14
           


Hiç yorum yok: